Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Skyddsängel

Av stormstina - 22 april 2009 19:52

Idag har jag räddat livet på ett barn. Oj,läskigt att skriva det känner jag. Jag har arbetat i förskola och skola i över 18 år. Många ,många barn har passerat och aldrig har jag råkat ut för att det har hänt ngt allvarligt. Skrapsår,tappade tänder,sprucken läpp är sådant som händer.


Men idag satte en pojke en HEL köttbulle i halsen.Jag såg livet rinna ur hans ögon utan att jag och min kollega lyckades få ut den och det var fruktansvärt samtidigt som det gav mig ett jävlar anamma och en otrolig kraft. Han blev blå, bet ihop käkarna och blev stel som en pinne och mitt adrenalin rann till. Nu jävlar skall den ut!!


Jag fick ut den,pojken mår bra och jag är mest darrig och frusen men framför allt så otrolig tacksam att det gick bra!


Han måste ha en skyddsängel där uppe......


 
 
Annalee

Annalee

22 april 2009 20:57

Du är inte bara min bästis,
du är också min hjälte!
Alla barn borde få vara hos dig!
Pok love!

http://aleelin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

23 april 2009 09:20

DU É BÄST! Blir alldeles tårögd av din berättelse. Kan tänka mig föräldrarnas oändliga tacksamhet till dig!!! Kraaaam

 
Ingen bild

stormstina

23 april 2009 19:21

Tack goa ni!!! ¤snyft¤
Kramar

 
Ingen bild

Elsa

25 april 2009 20:15

Vilken tur att det finns sånna som du!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stormstina - 31 augusti 2009 10:10

Prioriterar inte bloggen för tillfället. Tycker att jag vill berätta ngt då jag bloggar och inte blogga för sakens skull. Tar en time out. Vem vet...kanske jag återkommer...    Tjing! ...

Av stormstina - 18 augusti 2009 18:06

Hörde om åklagaren som tycker att en våldtäkt mellan en man och en kvinna som känner varandra mer liknar en ordningsförseelse än en våldtäkt.   Vad i hela friden menar han?!   Vilket hån mot de som drabbas!!! ...

Hu!

Av stormstina - 17 augusti 2009 19:09

 Överlevt min första arbetsdag på 8 veckor. 8 veckor!!!!!   Det gick förvånansvärt bra men jag har lagt mig till med en hel del olater under ledigheten som jag måste träna bort. Hur nu det skall gå.... ...

Av stormstina - 24 juli 2009 23:43

Jag:    Äter god mat,glass,godis,fikabröd,bakar.Kramas,pussas,fiskar,leker,sp
elar kort,spelar spel,älskar,fiskar,åker båt,njuter,skrattar,dricker vi,gin o tonic,whiskey.Lyssnar på radio,musik,barnskratt,måsskri.Fiskar krabbor,går barfota,klipper gräs...

Av stormstina - 10 juli 2009 12:53

Den här båten är jag uppvuxen i. Det här livet vill jag aldrig vara utan! Se och njut....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards