Alla inlägg under mars 2009

Av stormstina - 29 mars 2009 19:30

Har varit i Värmland med min mamma några dagar. Det var begravning för söta gumman jag skrev om förut. Det var fint och skönt att vara iväg med mamma. Avbrott i vardagen och bara mig själv att tänka på. Skönt!


Ni släckte väl ner alla lampor igår? Jag hörde på nyheterna att ca 500 000 hushåll joinade Earth hour. Stämmer det så blir jag jätte besviken! Vi lånar jorden av våra barn och det är dags att vi visar makthavarna att det är nog nu.


Min 9 åriga son hade fotbollsmatch på konstgräs idag. Hu,kallt! Men nu startar säsongen. Roligt roligt. Det blev 4-3 till hans lag och det var första matchen i 7 manna. De slet som attan och i dessa förkylningstider var det en del borta så det bidde bara två avbytare.


Av stormstina - 22 mars 2009 20:37

Igen! Det har varit så skönt vårlikt här i veckan men idag föll snön igen. Jag ruttnade totalt!


Putsat fönster,hängt upp vita gardiner i vardagsrummet,ställt fram turkosa ljus och ljuslyktor och gick till växthuset och köpte ett fång rosa tulpaner.


Vår inne iallafall!!

Av stormstina - 20 mars 2009 22:27

Gräsänka och sen arbetstid idag så bästa vännerna har tagit hand om grabbarna för maken är i Finland. Vad 17 vore livet utan vänner!!?


Mys i soffan med min 9 åring på kvällen,han berättar att han nämt earth hour för bästis mannen,att vi alla skall släcka ljuset den 28 mars.


Jag är en stor miljö vän och har verkligen tänkt att släcka ljuset,just för att visa att det är allvar nu. MEN,jag är också en fotbollstjej och när min son hade sagt till bästismannen att alla skall släcka ljuset fick han till svar: Är det!? Men då möter sverige portugal ju!!


O my! Det hade jag glömt...men om jag släcker ALLA lampor så kan "bara" tvn vara på....för den matchen kan jag INTE missa! Så lovar jag att diska alla mjölk o filpaket,panta flaskor,kasta papper,batterier och plast. Jag lovar att göra allt jag redan gör. Kan bara inte missa matchen!



Av stormstina - 20 mars 2009 10:41

Å, jag vill ha glitter och glamour och bada i champagne till gryningen!

Kan någon fixa det till mig?


Av stormstina - 13 mars 2009 09:54

Klicka på den nedersta länken. Det är min värsta bästa kusin som sjunger med Henok Achido i programmet popcirkus.


Kusinen är han med grön skinnpaj.

Av stormstina - 13 mars 2009 09:43


<object width="416" height="258"><param name="movie" value="http://svt.se/embededflash/1478199/play.swf"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowfullscreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://svt.se/embededflash/1478199/play.swf" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="416" height="258"></embed></object>

Av stormstina - 12 mars 2009 09:15

Hemma med sjukt barn. Då har jag dåligt samvete för jobbet och dåligt samvete mot min son för att jag har dåligt samvete mot jobbet.


Hur jag än vänder mig så har jag ändan där bak:)

Av stormstina - 10 mars 2009 16:01

När jag kommer till min arbetsplats så ikläder jag mig min yrkesroll. Hur trött,sur eller grinig jag är(är iofs det sällan) så är jag ALLTID glad,tillmötesgående och trevlig i mina möten med föräldrar,barn och kollegor. Det är oerhört viktigt att alla känner sig välkomna och sedda.


Idag kom en förälder med en lapp från f.kassan Då hennes son inte går på min avdelning så tar jag trevligt emot lappen och säger att jag skall vidarebefodra den till sonens fröknar.  Men se,det skulle jag inte ha gjort!


Mamman får fullständigt frispel! Hon skulle minsann ha påskrift nu,jag förklarar att jag ej kan ge henne den då vi måste se i närvarolistorna innan vi kan intyga. Hon spottar och fräser medans hennes son hänger storgråtandes i hennes arm.


Jag står på mig(fortfarande vänlig men bestämd). Då kallar hon mig jävla kärring och skriker tack för ingenting och på den här jävla förskolan får man ingen jävla hjälp!! Så stövlar hon därifrån.


Så här kan en dag också se ut....





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards