Alla inlägg under mars 2009

Av stormstina - 8 mars 2009 18:54

alla KVINNOR idag! Fast jag tycker att alla dagar borde vara allas dagar. Nu ska vi se...fick jag något av maken idag...näpp,icke! Men min ena son har gratulerat mig på kvinnodagen:).


Muffins leverans av vännen idag också. Smaksatta med äpple och kanel. Himla goda! Det är tur att hon ser till att jag inte magrar.


Snöoväder lite här och var i landet idag. I dont like då jag har min mamma som skall till värmland och min bror som skall hem från Norge.


Nu skall jag sätta mig på hela ryggen,som min morfar brukade säga.

Av stormstina - 7 mars 2009 14:32

Å,nej. Jag hade glömt bort...det är så här det känns dagen efter en rolig rolig kväll!


Vi "råkade" hamna på disco på nattkröken. Vad kul det var att dansa! Måste bli mer sådant,jag har lagt av mig. Partygirl som jag var...eller kanske fortfarande är,ibland iallafall!

Av stormstina - 6 mars 2009 14:06

Ikväll är det dags igen. tjejmaffian har bokträff. Så attans skönt:)!

Liv

Av stormstina - 5 mars 2009 16:43

När en dör föds en ny. Nu kan jag äntligen skriva detta på min blogg. Jag skall bli FASTER igen! Har vetat om det ett tag men då mina föräldrar som ej vetat ngt läser min blogg så har jag inte kunnat skriva om det. Men idag tyckte min bror och svägerska att det behövdes ngt positivt..ett uppramunt..så de berättade.


Detta barn är ett under på alla sätt....


Av stormstina - 5 mars 2009 14:57

Inatt somnade hon in. Det är sorgligt men känns skönt då vi hoppas att det verkligen är så att hon får träffa sin man som hon längtade efter så mycket.


Hennes dödsdatum är på dagen 3 månader efter sin man. Jag tycker att det är häftigt ändå att själen och kroppen kan fungera på detta sätt,att man kan styra över det.


Här ser ni bilden min son ritade,han har gett mig tillåtelse att visa den på min blogg:)

Av stormstina - 4 mars 2009 20:17

Jag har en släkting som tyvärr ligger för döden. Hon är 86 år och har levt ett rikt liv klart nu. Hennes man dog i julas och de har levt  nära avrandra i över 70 år så hennes saknad har varit stor! Hon ger nog upp nu.


Min 7 årige son blev väldigt ledsen över detta, tror även att det är så att hans tankar om att man kan dö kommer över honom. Han satt i mitt knä,höll mig hårt och sade: Mamma,Jag vill skriva ett brev till henne som min mormor kan lämna i kistan. Så vi satte oss. Han formulerade brevet så fint men det som fick både mig och min man att fälla tårar var bilden som han ritade:


"Hennes man står och håller i ett hjärta och hon kommer flygandes med klänning och vingar. De sträcker ut armarna mot varandra och ser lyckliga ut".

                          


                      Älskade barn!




Av stormstina - 1 mars 2009 12:09

 Vasaloppsfrukost framför tv:n och en tanke slog mig:


Skulle helt klart kunna tänka mig att köra vasaloppet....om det inte fanns en enda uppförsbacke och att jag slapp staka!


Jag är djupt imponerad av att de orkar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards