Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Oro

Av stormstina - 20 april 2009 15:42

För  ett par veckor sedan fick jag ett tfn samtal från min 7 årings lärare. Hon berättade att vi behöver skicka med honom smörgåsar till skolan för han får dippar på förmiddagarna. Det hade hänt ett antal ggr och hon gick då till matsalen och fick med sig smörgås till honom. De har alltid fruktstund på morgonen och hemma äter han gröt eller fil,flingor och musli.Men detta räckte alltså inte.


Jag kontaktade då husläkaren för att fråga om det är normalt att ett barn förbränner så mycket och så fort. Vi fick tid till blodsocker provtagning. Det första provet var alldelse för högt så vi fick återkomma för att ta ett till. Det skickades akut till karolinska univ sjh.


Det provet var normalt och blev det  ingen förbättring efter sommaren skulle vi komma tillbaka. Min mamma intuition känner att jag inte tänker ge mig! Jag är absolut ingen höns mamma men det finns en oro då vi märker att något inte stämmer och det måste detta vara jättejobbigt för honom. Jag har en snabb förbränning och kan inte slarva med maten så jag vet hur det känns i kroppen. Enligt läkaren skall inte barn känna så och det är inget som finns i generna.


Nu har jag suttit i samtal med läkaren igen. Nu skall vi prova med allergi medicin 10 dgr och skall då märka en markant förbättring. Händer det inget skall vi tillbaka och göra en rejäl blodprovs tagning. Varför gjordes inte detta från början?? Varför måste man som förälder hänga på och vara frågvis och allmänt jobbig?  Föräldrar känner sina barn och det borde läkarna ta tillvara på. Det handlar om barn och då borde resurser sättas in på en gång för tjyven!!

 
 
Ingen bild

Karin

23 april 2009 09:13

Håller verkligen med dig! Man känner sig som en riktigt hönsig mamma när man ringer till vårdcentralen. Jag blev rejält sur en gång jag ringde vilket jag inte försökte hålla tillbaka. Undrar om det bara är tids- och personalbrist som gör att dom inte vill ha dit en?

 
Ingen bild

Karin

23 april 2009 09:22

Glömde skriva lycka till med lillkillen och att få den hjälp ni behöver för att få reda på vad det beror på! :)

 
Ingen bild

stormstina

23 april 2009 19:18

Ja,ibland undrar man verkligen men det är tur att det bor en lejon mamma i oss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stormstina - 31 augusti 2009 10:10

Prioriterar inte bloggen för tillfället. Tycker att jag vill berätta ngt då jag bloggar och inte blogga för sakens skull. Tar en time out. Vem vet...kanske jag återkommer...    Tjing! ...

Av stormstina - 18 augusti 2009 18:06

Hörde om åklagaren som tycker att en våldtäkt mellan en man och en kvinna som känner varandra mer liknar en ordningsförseelse än en våldtäkt.   Vad i hela friden menar han?!   Vilket hån mot de som drabbas!!! ...

Hu!

Av stormstina - 17 augusti 2009 19:09

 Överlevt min första arbetsdag på 8 veckor. 8 veckor!!!!!   Det gick förvånansvärt bra men jag har lagt mig till med en hel del olater under ledigheten som jag måste träna bort. Hur nu det skall gå.... ...

Av stormstina - 24 juli 2009 23:43

Jag:    Äter god mat,glass,godis,fikabröd,bakar.Kramas,pussas,fiskar,leker,sp
elar kort,spelar spel,älskar,fiskar,åker båt,njuter,skrattar,dricker vi,gin o tonic,whiskey.Lyssnar på radio,musik,barnskratt,måsskri.Fiskar krabbor,går barfota,klipper gräs...

Av stormstina - 10 juli 2009 12:53

Den här båten är jag uppvuxen i. Det här livet vill jag aldrig vara utan! Se och njut....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards