Alla inlägg den 23 maj 2009

Av stormstina - 23 maj 2009 23:13

Våra underbara grannar(som är pensionärer) har en studsmatta. Den är till för deras barnbarn och VÅRA barn. Ljuvligt säger jag som inte vill ha en sådan på tomten. Grabbarna hoppade på den ikväll och 7 åringen föll ur den riktigt illa. 9 åringen kom inspringandes.

-Mamma(.....) har slagit i huvudet, jättehårt!

Jag sprang ut med hjärtat i halsgropen medans jag hör maken hoppa ur badkaret med en flygande fläng!

På gräsmattan sitter ungen med stora krokodil tårar och håller sig för huvudet. Kalle Anka bulan växer ut från pannan. Det gick bra med ispåse,blåsa och pussar.

När jag stoppar om honom  vid sängdags håller han handen på pannan och  tittar  på mig med sina stora blå ögon och säger allvarligt:

- Vilken tur att jag inte fick hjärnblödning!


Ja,goaste unge,himla tur!

Av stormstina - 23 maj 2009 00:27

Vår bästis man fyller 40 år i juli. Jättekul! Men han har sagt att det är öken att fylla år på sommaren då inga är hemma.Min  bror fyller också år i juli och jag minns hans suckar när det var dags för kalas,de flesta var bortresta. Nu fick han bra födelsedagar ändå men jag kan förstå känslan.


I allafall,åter till vår bästisman. Nu har vi haft "rådslag" och "stöta o blöta" kväll ihop med andra vänner. VAD skall vi göra?,VAD önskar han sig? mm mm. Det måste(tycker vi) vara något speciellt och något som är just HAN. 

Jag tror att vi har lyckats ikväll. Vi har kommit på en jättegrej!


Jag kan tyvärr inte gå in på just vad då min bästsis (hans fru) läser min blogg och om allt går i lås så är ju även hon involverad. Det blir spännande det här!  Kan säga en sak: Jag har en del samtal att ringa imorgon lördag.


OOO,jag tycker om överraskningar och framförallt FEST:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards