Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Middag

Av stormstina - 4 maj 2009 15:28


Å,mamma. Kan vi äta nässelsoppa till middag idag? Med pannkisar efteråt.

Självklart! Kräver inte mina barn mer så kokar jag gärna det.

Tänk att vi kan gå ut i naturen och plocka något som inte bara är gratis utan också smarrigt och himla nyttigt!


 Mina grabbar brukar längta redan till hösten och varje år säger jag till mig själv att jag skall plocka och frysa in. I år skall jag banne mig göra det. Tänk att äta en härlig nässelsoppa när stormarna viner utanför huset.



 
 
Ingen bild

Karin

5 maj 2009 14:10

Vet du vad! Jag kommer närmare dig till helgen. Jag och maken ska upp på en "kvalitetshelg" och gotta oss. Vi ska kolla in Gessle på Circus på lördag. Annars blir det shopping och vad som faller oss in. Hääärligt!....ska de bli!

 
Ingen bild

stormstina

5 maj 2009 18:22

Vad ni är duktiga,härligt! Viktigt med kvalitets tid och få vara man och fru. Myyys på!!!! Kram

 
Ingen bild

Elsa

5 maj 2009 18:38

Nässelsoppa... låter härligt! Man kanske kan få receptet? Krama era underbara pojkar från mig!

 
Ingen bild

stormstina

6 maj 2009 09:18

Visst kan du få receptet,kruxet är att jag inte har mängden,utan smakar mig fram. Jag kokar ca 2 liter nässlor i saltat vatten ca 10 min. Häller av vattnet men sparar det. Gör en redning och späder m kokvattnet och lägger i 2 grönsaksbuljong tärningar. Låter det koka,häller i nässlorna och mixar. Smakar av och häller i en skvätt grädde. Klart!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stormstina - 31 augusti 2009 10:10

Prioriterar inte bloggen för tillfället. Tycker att jag vill berätta ngt då jag bloggar och inte blogga för sakens skull. Tar en time out. Vem vet...kanske jag återkommer...    Tjing! ...

Av stormstina - 18 augusti 2009 18:06

Hörde om åklagaren som tycker att en våldtäkt mellan en man och en kvinna som känner varandra mer liknar en ordningsförseelse än en våldtäkt.   Vad i hela friden menar han?!   Vilket hån mot de som drabbas!!! ...

Hu!

Av stormstina - 17 augusti 2009 19:09

 Överlevt min första arbetsdag på 8 veckor. 8 veckor!!!!!   Det gick förvånansvärt bra men jag har lagt mig till med en hel del olater under ledigheten som jag måste träna bort. Hur nu det skall gå.... ...

Av stormstina - 24 juli 2009 23:43

Jag:    Äter god mat,glass,godis,fikabröd,bakar.Kramas,pussas,fiskar,leker,sp
elar kort,spelar spel,älskar,fiskar,åker båt,njuter,skrattar,dricker vi,gin o tonic,whiskey.Lyssnar på radio,musik,barnskratt,måsskri.Fiskar krabbor,går barfota,klipper gräs...

Av stormstina - 10 juli 2009 12:53

Den här båten är jag uppvuxen i. Det här livet vill jag aldrig vara utan! Se och njut....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards