Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

Fästingstatistik

Av stormstina - 15 juli 2008 23:01


 Helt otroligt! Vissa människor måste ha godare blod än andra. Här nere finns det massor av fästingar och vi har fästingkontroll på barnen varje kväll innan läggdags. N har sällan några medans S har flera stycken. Varje kväll. Idag tog vi bort 7 stycken! De är så små så det är ett himla pillande innan vi får bort dem men han kvider tålmodigt.Jag tycker inte om dessa djur! Men det är det väl ingen som gör....


 Barnen har haft allsångsfest hos grannarna. De är 9 (!!) barn här som är "sommarkompisar". Alla är grabbar! De leker från tidiga morgon till sena kväll. Fotboll, Fiske, Krabbmete, Kull mm mm. Jag är glad om de har ro att sitta ner och få i sig middagen. Skämt åsido, det är jättekul. Jag hade lika som barn och minns hur viktigt och roligt det var. När man är liten så tar man vid där man slutade sist,även om det har gått ett helt år. Det roliga är att varje sommar så har de "fest" på vårat berg. Då fixar de popcorn, läsk och smågodis så sitter de där och tjattrar och har skoj i flera timmar. Det finns inte på världskartan att de skulle kunna hoppa över sin årliga fest.


 Vi föräldrar brukar skoja om när de kommer upp i tonåren. Då kommer vi

aldrig ha några problem att få med oss våra barn till "landet". Då får de dra lott o vem som skall köra båten till Lysekil för att partajja. Jag säger bara en sak....Då skall vi mammor med!! Vi vill också ha party.


 Imorgon onsdag kommer min mans kusin med familj hit. Väderleksrapporten såg ganska lovande ut. Blåsigt(förståss) men en hel del sol.Det skulle vara så skönt med en dag på stranden. Vi skall grilla så maken har lagt kött i marinad. Mums!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stormstina - 31 augusti 2009 10:10

Prioriterar inte bloggen för tillfället. Tycker att jag vill berätta ngt då jag bloggar och inte blogga för sakens skull. Tar en time out. Vem vet...kanske jag återkommer...    Tjing! ...

Av stormstina - 18 augusti 2009 18:06

Hörde om åklagaren som tycker att en våldtäkt mellan en man och en kvinna som känner varandra mer liknar en ordningsförseelse än en våldtäkt.   Vad i hela friden menar han?!   Vilket hån mot de som drabbas!!! ...

Hu!

Av stormstina - 17 augusti 2009 19:09

 Överlevt min första arbetsdag på 8 veckor. 8 veckor!!!!!   Det gick förvånansvärt bra men jag har lagt mig till med en hel del olater under ledigheten som jag måste träna bort. Hur nu det skall gå.... ...

Av stormstina - 24 juli 2009 23:43

Jag:    Äter god mat,glass,godis,fikabröd,bakar.Kramas,pussas,fiskar,leker,sp
elar kort,spelar spel,älskar,fiskar,åker båt,njuter,skrattar,dricker vi,gin o tonic,whiskey.Lyssnar på radio,musik,barnskratt,måsskri.Fiskar krabbor,går barfota,klipper gräs...

Av stormstina - 10 juli 2009 12:53

Den här båten är jag uppvuxen i. Det här livet vill jag aldrig vara utan! Se och njut....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards