Alla inlägg den 5 juni 2009

Av stormstina - 5 juni 2009 12:35

Fy,fasiken vad jag är less! Less på byggjobbare som springer som yra höns i korridorerna,kommer in på våra avdelningar,dricker upp vårat kaffe,tar upp alla plats i personalrummet,tror att de är guds gåva till kvinnorna,inte blir klara i tid,äter upp vårat fikabröd mm mm.


 Less på chefer som är stressade och lägger över mer och mer jobb på oss fast vi får mindre tid till det administrativa, less på direktiv uppifrån(dvs kommunen  i detta fall) som ger oss mer och mer arbete,större barngrupper och mindre personal,kommer på från ena dagen till den andra att det behövs öppna fler avdelningar för det är många barn i kö.


Less på att vi skall sköta våra löner,semestrar,över och komp tid på datorn och de byter lönesystem så att hela alltet kollapsar! Ingenting fungerar så man får vara glad att man får lön. När jag slutade för dagen idag gick jag hem med en känsla av att jag inte har lust att komma tillbaka.


Jag lovar: När jag går hem på måndag skall jag skratta hela vägen hem för då vet jag att jag är långledig!


Jäsiken vad jag behöver semester!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards